Det MÅ du opleve i Mexico!

En af de største oplevelser i Mexico, var da vi tog en tur ind i landet og så et af verdens 7 nye vidundere: Chichén Itzá!

Historien om hvordan mayaerne byggede disse smukke pyramider for mere end 1000 år siden, er fantastisk.

Der findes ret mange af disse pyramider rundt omkring i Mexico, men denne er specielt kendt, da den som nævnt, er et af verdens 7 nye vidundere. Mange af pyramiderne er blot ruiner i dag, men denne er vedligeholdt og turister må ikke længere gå op på den. Dette skyldes, at folk begyndte at skrive deres navne og ridse i stenene -hvem gør sådan noget?! Nå, men vi synes alligevel det var en stor oplevelse,  at se de smukke bygninger og jeg vil anbefale alle, at tage forbi, hvis man er på Yucatán halvøen.

Herunder kan I se nogle af de billeder vi fik taget på turen.

Mig foran den største pyramide

DSC02303DSC02299DSC02370DSC02365

Sikken dag!

Jeg er nu hjemme i Danmark igen og havde første arbejdsdag på kontoret i dag. Jeg elsker mit job og har nærmest savnet mine kollegaer de sidste dage, så det var bestemt ikke hårdt at komme tilbage.

Derudover fik jeg en fantastisk nyhed af min chef. Hun fortalte nemlig, at jeg er blevet godkendt til at tage på den tur til Canada og USA som jeg længe har drømt om! Så allerede i uge 45 går turen til Toronto. Derefter til Boston, New York, Washington, Atlanta og så slutter turen i Miami. JEG GLÆDER MIG SÅ MEGET!

Formålet med turen er, at se alle vores skoler derovre. Til jer som ikke ved hvad jeg arbejder med, så arbejder jeg med sprogkurser til unge, som f.eks. ønsker at forbedre deres engelsk i New York eller deres fransk i Paris.

Lige nu sidder min kæreste og ser landskamp, imens jeg ser billeder fra Mexico og drømmer mig tilbage -og glæder mig over dagens nyhed 🙂

Slapper af i skyggen under et par palmer

Smukt og meget personligt gravsted på Isla Mujeres

Venlig betjent som gerne ville fotograferes

Fra vores cykeltur i Tulum

Den vildeste oplevelse!

Vi har haft en fantastisk oplevelse! I går var vi nemlig ude og svømme med hvalhajer.

Jeg har ønsket at prøve det, siden jeg var i Phillippinerne for tre år siden, hvor jeg første gang stiftede bekendtskab med det. Jeg har længe tænkt, at det må være fantastisk at være så tæt på et så stort og vildt dyr – og det var det.

Turene udbydes mange steder her i området, da det lige nu, er sæson for de store dyr, at komme hertil, for at spise alt den plankton de kan komme til. Vi bookede turen dagen før, endda lidt sent på aftenen, da vi havde hørt, at man så kunne få det billigere. Vi gav i alt 508 kr. for turen, som både inkluderede drikkelse, mad og tre dyk med de store dyr, samt snorkling ved et smukt rev på vej tilbage mod land. Vi spurgte efter prisen flere steder, hvor den var en del højere, så vi var glade for den pris vi fik det til.

Vi tog af sted kl. 07.15 og herefter sejlede vi i ca. én time ud på åbent hav, til vi fandt hvalhajerne. Guiden fortalte, at der dagen før, kun havde været to, men jeg tror jeg talte 8 stk., så vi var ekstra heldige.

Vi hoppede i vandet to og to og vi måtte max være fire personer i vandet ad gangen, for ikke at skræmme eller stresse hvalhajerne. Man hopper fra båden, når hvalhajen er lige ved båden.

Da det blev vores tur, var vi lidt spændte, men alt ”uroen” forsvandt, da vi kom i vandet til dem. Det var vildt at være så tæt på de store dyr og de gled bare forbi os, helt uden at bekymre sig om, hvad vi var for nogle.

Herunder kan i se lidt af de billeder, som jeg fik taget på turen. Det var svært at få gode under vandet, men der er alligevel et par som blev helt ok.

GOPR2635

GOPR2634DSC02619DSC02627

Hola fra Mexico

Vi er fremme i Mexico og har brugt de sidste dage i Cancun. Her er rigtig fint, dog meget anderledes end hvad jeg ellers er vant til på mine rejser. Ofte bor jeg billigt og tæt ved lokalbefolkningen, men denne gang bor vi på et luksus resort og byen er fyldt med amerikanere. Stranden er virkelig flot og det ses tydeligt, at vi er tæt ved Caribien pga. vandets fantastiske farve.

Ellers nyder vi bare livet og arbejder på vores ”tan”. I dag går turen mod Isla Mujeres, en lille ø tæt ved Cancun, som jeg tror er lige mig – nemlig en rigtig backpacker ø.

Herunder er der lidt blandede billeder fra fantastiske Mexico.

Smuk gammel kirke i Valladolid

Vores fine strand i Cancun

Det går hurtigt med at få en god tan her i Mexico

Den smukke kirke

Har du været i Mexico?

Nu er det endelig blevet min tur til at holde ferie og i morgen, går turen til Mexico i to uger!

Jeg rejer ofte med min kæreste, men i morgen står den på 14 dages ferie med min dejlige veninde Stine. Vi var sammen på en forlænget weekend i Barcelona sidste år og det var sådan en succes, at vi besluttede at vi helt sikkert skulle rejse igen i år. Dog er det første gang jeg skal rejse så lang tid med en veninde, men hun er skøn og vi komplimenterer hinanden rigtig godt, så jeg er helt sikker på, at det bliver en skøn ferie.

Vi skal være tre forskellige steder derovre; Cancun, Isla Mujeres og Tulum. Ferien skal stå på lidt af det hele, vi skal nemlig både drikke kolde magaritas, dase i solen, surfe, se mayapyramiderne og meget meget mere. Hvis nogen af jer derude, har været et eller flere af stederne, tager vi gerne imod tips og råd, da ingen af os har været der før 🙂

Hvor har I været henne denne sommer?

Cancun

Isla Mujeres

Tulum

Billederne er ikke mine egen, blot fra Hotels.com